Artisti: Daniel Knorr si Coate-Goale
Perioada: 24 aprilie – 10 iunie 2012
Vernisaj: marti, 24 aprilie 2012, ora 19.00
Pentru expozitia de la Salonul de proiecte Daniel Knorr a conceput o instalatie, gandita in functie de parametrii spatiului expozitional, in cadrul careia se insereaza interventia tanarului artist Coate-Goale, instituindu-se astfel un dialog intre lucrarile celor doi artisti. Pastrand linia adoptata de Salonul de proiecte, aceea de a incuraja productia de arta contemporana si dialogul inter-generational, expozitia de fata prilejuieste intalnirea si schimbul de idei intre Daniel Knorr si un artist aflat la inceputul carierei.
Obisnuit sa destabilizeze conventiile care reglementeaza modul de functionare a sistemului artei, precum si cele care marcheaza campul minat de conflicte al spatiului public, Daniel Knorr adopta de multe ori o perspectiva critica, fara a produce insa simple „gesturi” de natura conceptuala, susceptibile de a fi interpretate intr-un mod neechivoc. Obiectul gasit/deseul urban este transformat si redimensionat de el prin reciclare, recontextualizare, un act menit a indica iminenta proceselor entropice, semnaland totodata, cel putin la nivel utopic, o posibila deturnare de la finalitatea lui distructiva. Artei ii este atribuita o functie reprezentationala, ea avand rolul de a declansa mecanismul de constientizare a proceselor sociale si istorice, de a lansa intrebari cu privire la conditionarile culturale si politice – precum si presupozitiile tacite – pe care se sprijina, de pilda, constructia identitatii nationale. Daniel Knorr propune un tip de arta realizata in mare masura de spectator, de public. De multe ori, lucrarea se materializeaza prin reactiile, dezbaterile pe care le produce in sfera publica, in mass-media, o decizie cu continut polemic adoptata de artist. Asa s-a intamplat la Manifesta 7 (2008) cand spatiul expozitional alocat propriei participari a devenit, prin vointa artistului, spatiu public, sau, in 2005, la Bienala de la Venetia, cand Pavilionul Romaniei a fost lasat complet gol, purtand urmele expozitiilor anterioare si lasand spatiu liber intrebarilor – preponderent incomode – cu privire la constructia identitara a Romaniei, aflata atunci in pragul intrarii ei in Uniunea Europeana. Intr-o anumita masura, expozitia de la Salonul de proiecte se inscrie intr-o logica similara: spatiul expozitional se transforma in spatiu de reflectie, caci ceea ce primeaza este multitudinea de interpretari posibile – jonglarea cu concepte teoretice si referinte culturale, de la „valoarea de expozitie” a artei pana la consideratii privind sistemul capitalist actual – pe care si le construieste fiecare privitor in parte.
Coate-Goale e interesat de „stabilirea unui dialog urban cu spectatorul”, iar interventiile lui in spatiul public schimba sensurile mesajelor publicitare, atrag atentia asupra starii avansate de degradare a cladirilor vechi sau deplaseaza configuratia simbolica a unor locuri. In alte situatii, abordarea lui experimentala se regaseste in interogatia indreptata asupra dispozitivului fotografic: un proiect recent e acela de a transforma tevile gasite oriunde in spatiul exterior (la munte, in oras – barele de batut covoare) in obiective foto; in acest fel, „incadrarea e deja facuta”, iar imaginea este rezultatul unui act care suspenda complet implicarea subiectiva a artistului. In expozitia Piggy Bank Coate-Goale aduce expertiza lui in domeniul analizelor de laborator, contribuind la o meditatie extinsa asupra legaturilor dintre arta, bani si diverse modalitati de evaluare simbolica si reala.
Daniel Knorr (nascut in 1968 la Bucuresti) traieste si lucreaza la Berlin. Intre expozitiile recente: At Your Service: Art and Labor, Muzeul Tehnicii, Viena (2012); Kunsthalle Viena (2012); Daniel Knorr – Led R. Nanirok, Kunsthalle Basel (2009, solo); Scherben bringen Glück, Kunsthalle Fridericianum, Kassel (2008, solo); The way politics influences art and vice versa, Fondazione March, Padova (2008, solo); Bienala de la Berlin (2008); Manifesta 7 (2008); U-TURN – Quadrienala de Arta Contemporana, Copenhaga (2008); Spatiul Public Bucuresti (2007).
Coate-Goale / Sorin Popescu (nascut in 1988 la Craiova) este student al Facultatii de Farmacie din Craiova, dezvoltandu-si in paralel o identitate artistica sub numele de Coate-Goale. Face diverse interventii in spatiul public si e preocupat, de asemenea, de fotografia analogica, cautand sa imbine pasiunea lui pentru chimie cu investigatiile de natura artistica. A expus recent, in decembrie 2011, o instalatie fotografica in cadrul „Experimentului hibernal” la Spatiul Platforma din Bucuresti.
---
Salonul de proiecte este o initiativa a Magdei Radu si a Alexandrei Croitoru si se desfasoara in spatiile din Calea Mosilor, nr. 62-68, etaj 2, Bucuresti, cu sprijin financiar si logistic oferit de MNAC. Aceasta initiativa isi propune realizarea unor expozitii, prezentari si dezbateri care se focalizeaza asupra artei contemporane din Romania, punand productiile tinerilor artisti intr-un context generational mai larg.
Expozitia „Piggy Bank” poate fi vizitata de miercuri pana duminica intre orele 10.00 si 18.00.
Salonul de proiecte
Calea Mosilor, nr. 62‐68, etaj 2, Bucuresti.
Perioada: 24 aprilie – 10 iunie 2012
Vernisaj: marti, 24 aprilie 2012, ora 19.00
Pentru expozitia de la Salonul de proiecte Daniel Knorr a conceput o instalatie, gandita in functie de parametrii spatiului expozitional, in cadrul careia se insereaza interventia tanarului artist Coate-Goale, instituindu-se astfel un dialog intre lucrarile celor doi artisti. Pastrand linia adoptata de Salonul de proiecte, aceea de a incuraja productia de arta contemporana si dialogul inter-generational, expozitia de fata prilejuieste intalnirea si schimbul de idei intre Daniel Knorr si un artist aflat la inceputul carierei.
Obisnuit sa destabilizeze conventiile care reglementeaza modul de functionare a sistemului artei, precum si cele care marcheaza campul minat de conflicte al spatiului public, Daniel Knorr adopta de multe ori o perspectiva critica, fara a produce insa simple „gesturi” de natura conceptuala, susceptibile de a fi interpretate intr-un mod neechivoc. Obiectul gasit/deseul urban este transformat si redimensionat de el prin reciclare, recontextualizare, un act menit a indica iminenta proceselor entropice, semnaland totodata, cel putin la nivel utopic, o posibila deturnare de la finalitatea lui distructiva. Artei ii este atribuita o functie reprezentationala, ea avand rolul de a declansa mecanismul de constientizare a proceselor sociale si istorice, de a lansa intrebari cu privire la conditionarile culturale si politice – precum si presupozitiile tacite – pe care se sprijina, de pilda, constructia identitatii nationale. Daniel Knorr propune un tip de arta realizata in mare masura de spectator, de public. De multe ori, lucrarea se materializeaza prin reactiile, dezbaterile pe care le produce in sfera publica, in mass-media, o decizie cu continut polemic adoptata de artist. Asa s-a intamplat la Manifesta 7 (2008) cand spatiul expozitional alocat propriei participari a devenit, prin vointa artistului, spatiu public, sau, in 2005, la Bienala de la Venetia, cand Pavilionul Romaniei a fost lasat complet gol, purtand urmele expozitiilor anterioare si lasand spatiu liber intrebarilor – preponderent incomode – cu privire la constructia identitara a Romaniei, aflata atunci in pragul intrarii ei in Uniunea Europeana. Intr-o anumita masura, expozitia de la Salonul de proiecte se inscrie intr-o logica similara: spatiul expozitional se transforma in spatiu de reflectie, caci ceea ce primeaza este multitudinea de interpretari posibile – jonglarea cu concepte teoretice si referinte culturale, de la „valoarea de expozitie” a artei pana la consideratii privind sistemul capitalist actual – pe care si le construieste fiecare privitor in parte.
Coate-Goale e interesat de „stabilirea unui dialog urban cu spectatorul”, iar interventiile lui in spatiul public schimba sensurile mesajelor publicitare, atrag atentia asupra starii avansate de degradare a cladirilor vechi sau deplaseaza configuratia simbolica a unor locuri. In alte situatii, abordarea lui experimentala se regaseste in interogatia indreptata asupra dispozitivului fotografic: un proiect recent e acela de a transforma tevile gasite oriunde in spatiul exterior (la munte, in oras – barele de batut covoare) in obiective foto; in acest fel, „incadrarea e deja facuta”, iar imaginea este rezultatul unui act care suspenda complet implicarea subiectiva a artistului. In expozitia Piggy Bank Coate-Goale aduce expertiza lui in domeniul analizelor de laborator, contribuind la o meditatie extinsa asupra legaturilor dintre arta, bani si diverse modalitati de evaluare simbolica si reala.
Daniel Knorr (nascut in 1968 la Bucuresti) traieste si lucreaza la Berlin. Intre expozitiile recente: At Your Service: Art and Labor, Muzeul Tehnicii, Viena (2012); Kunsthalle Viena (2012); Daniel Knorr – Led R. Nanirok, Kunsthalle Basel (2009, solo); Scherben bringen Glück, Kunsthalle Fridericianum, Kassel (2008, solo); The way politics influences art and vice versa, Fondazione March, Padova (2008, solo); Bienala de la Berlin (2008); Manifesta 7 (2008); U-TURN – Quadrienala de Arta Contemporana, Copenhaga (2008); Spatiul Public Bucuresti (2007).
Coate-Goale / Sorin Popescu (nascut in 1988 la Craiova) este student al Facultatii de Farmacie din Craiova, dezvoltandu-si in paralel o identitate artistica sub numele de Coate-Goale. Face diverse interventii in spatiul public si e preocupat, de asemenea, de fotografia analogica, cautand sa imbine pasiunea lui pentru chimie cu investigatiile de natura artistica. A expus recent, in decembrie 2011, o instalatie fotografica in cadrul „Experimentului hibernal” la Spatiul Platforma din Bucuresti.
---
Salonul de proiecte este o initiativa a Magdei Radu si a Alexandrei Croitoru si se desfasoara in spatiile din Calea Mosilor, nr. 62-68, etaj 2, Bucuresti, cu sprijin financiar si logistic oferit de MNAC. Aceasta initiativa isi propune realizarea unor expozitii, prezentari si dezbateri care se focalizeaza asupra artei contemporane din Romania, punand productiile tinerilor artisti intr-un context generational mai larg.
Expozitia „Piggy Bank” poate fi vizitata de miercuri pana duminica intre orele 10.00 si 18.00.
Salonul de proiecte
Calea Mosilor, nr. 62‐68, etaj 2, Bucuresti.
http://salonuldeproiecte.ro/
http://www.facebook.com/events/279730292116119/